• Nieuws
  • Mensen maken de transitie
  • 12 feb 2025

Werken aan klantgerichte oplossingen voor netcongestie

Deze week kwamen ondernemers, netbeheerders, installateurs en overheden samen om te werken aan praktische verbeteringen in de klantreis van bedrijven die te maken krijgen met netcongestie. 

Dit urgente probleem vertraagt verduurzamingsplannen, belemmert de vestiging van nieuwe bedrijven en staat de uitbreiding van bestaande bedrijven in de weg. Hoewel er verschillende initiatieven bestaan, sluiten oplossingen nog onvoldoende op elkaar aan. Daarom richt MMT zich op een aanpak waarbij het perspectief van ondernemers centraal staat.

Van inzicht naar actie

Door naar het vraagstuk te kijken vanuit de ondernemer, ontstaan nieuwe inzichten. Op welke manieren komen ondernemers in aanraking met netcongestie? Welke informatie hebben zij nodig om weloverwogen keuzes te maken? En op welk moment in het proces hebben ze die informatie nodig? Zo werd besproken of ondernemers bijvoorbeeld al een klantvriendelijk seintje kunnen krijgen wanneer ze 80% van hun energiebudget gebruiken, zodat ze op tijd in actie kunnen komen en overschrijding kunnen voorkomen. Dit soort signalen kan bijdragen aan een soepeler proces en meer grip op energieverbruik.

De aanwezigen gingen in gesprek over wat mogelijke oplossingen vragen van alle stakeholders. Themahouders Serena Scholte en Marco Witschge werken aan dit leerpunt binnen MMT. Komende week werken ze concrete actielijnen uit, die ze samen met deze groep en eventuele ontbrekende sleutelpersonen oppakken. We houden jullie van dit proces op de hoogte!

Wil je meer weten hierover? Neem dan contact op met Serena.

Geplaatst door

Geplaatst door

Marlies van Exter

Communicatieadviseur

Blijf op de hoogte

Kieren zijn in oudere woningen een groot isolatieprobleem.